Returnarea Produselor

Clientul are dreptul de a notifica în scris SC CARETTA SERV SRL că dorește să renunțe la produs, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului prin returnarea în acest termen a produsului cumpărat în ambalajul original, cu toate accesoriile și făra să prezinte nici o urmă de deteriorare sau uzură, clientul suportând cheltuielile de expediție conform legislației românești, OUG 34/2014. 

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor, conform directivei 2011/83/UE, punctul (47) Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.

Ruperea unui sigiliu ce ar putea fi aplicat pe un produs nu aduce o limitare de renuntare a produsului achizitionat. Nu toate produsele au sigilii aplicate, aceasta fiind o optiune a producatorului.

Se poate solicita returul in urmatoarele cazuri:

  1. Fara nici o explicatie, in terment de 14 zile lucratoare de la primirea produsului, in conditiile exprimate mai sus, conform legii
  2. Produsul nu corespunde specificatiilor de pe site
  3. Produs nefunctional/cu vicii de fabricatie
  4. Produs livrat gresit - in cazul in care ati primit alt produs decat cel comandat

Obligatiile care revin SC Caretta Serv SRL in cazul retragerii/ retur (ART. 13 din OG nr. 34/2014)

  1. Ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
  2. Ramburseaza sumele mentionate la alin. (1) folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
  3. Fara a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist.
  4. Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, in cazul contractelor de vanzare, profesionistul poate amana rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

Obligatiile consumatorului in cazul retragerii/ retur (ART. 14 din OG nr. 34/2014)

  1. Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract in conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.
  2. Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta rapida.

Cererea de retur poate fi formulată pe email: office@autocb.ro sau accesand http://www.autocb.ro/account/return/add. Cererea trebuie sa contina contul IBAN alaturi de numele cumparatorului.

Poti opta pentru returnarea sumelor sau pentru inlocuirea produsului. In cazul solicitarii unui alt produs, daca acesta are o valoare mai mare decat produsul inlocuit se va achita diferenta, in caz contrar se va returna diferenta. Produsul se va trimite doar dupa primirea produsului cumparat initial si daca acesta indeplineste conditiile de retur stipulate de OG nr. 34/2014.